Peace & Love

Ja, då var festivalen slut och jag kommer bara att kommentera de musikaliska och praktiska bitarna då det personliga ska så förbli. Banden/artisterna jag såg var följande (tar dem i ordningen jag såg dem):

TORSDAG:
Sofia Karlsson: Det var en lugn och mysig start och låten "Spelar för livet" var helt klart konsertens höjdpunkt. Jag saknade dock covern på "Flickan och kråkan"

Backyard Babies: Det var som vanligt relativt tråkiga även om "Minus Celsius" är rätt så go. Dregen är rätt cool han också, men det handlar ju inte bara om att se bra ut.

Volbeat: Här börjar vi snacka grejer, äntligen fick jag se dem! Spelningen var riktigt trevlig och det enda negativa var att Johan Olsen inte sjöng på "The garden´s tale" och att det inte var kvinnosång på "Mary Ann’s Place". Mellansnacket var lagom kul, och krutet satsades på musiken, och ja, det funkar för mig. Vi bjöds även på en ny låt. "It could be worse, we could be U2" sa Michael Poulsen

Mötley Crüe: En av festivalens höjdpunkter, eller? Knappast, jag blev riktigt besviken. Jag stod långt bak, vilket kanske tog bort lite av känslan och då passade de på att använda storbildsskärmarna till annat än att visa vad som hände framme på scen. Nämnligen sjukt dåliga specialeffekter till låtarna. Vince sång var faktiskt riktigt kass, fan vad illa han sjunger live mestadels, han låter snarare som en tecknad seriefigur, jag tänkte på South park och andra på Musse Pigg, än som en sångare. Jag gick innan Konserten var slut, men fick ändå höra "shout at the devil" och "kickstart my heart"

FREDAG:
Babyshambles: Jag har bara lyssnat in mig på deras senaste skiva, och några enstaka andra låtar. Spelningen är ganska kort, vilket passar mig bra och många fina låtar spelas. Höjdpunkten är såklart "Fuck forever", men jag saknade några låtar.

Turbonegro: Som vanligt var mellansnacket det mest intressanta, musiken i sig är ganska intetsägande och det är lite låtar som sticker ut.

Satyricon: Satyricon fick sätta punkt på festivalen för min del, och likt i Göteborg var de ritkigt jävla bra. Nu fick jag även "Den siste" något jag saknade under tidigare nämnda spelning. Satyr är en helt strålande frontman som faktiskt vågar bjuda på mellansnack trots musikgenren.

Jag åkte hem under lördagen då det inte var något jag ville se då.

Övrigt om festivalen. Vädret var sjukt varmt, något som verkar förfölja mig på festivaler och som låter jättebra fast det är lite väl jobbigt. Arrangemanget på festivalen är under all kritik, speciellt nu när de titulerar sig som Sveriges största festival. Jag och mina kompisar kom fram 16.00, då var det lång kö för att få ut banden, efter det så köade man för att komma in på campingen (alla väskor gick de igenom bland annat), sedan var det dags för att köa för att få sin tältplats och 00.30 stod tältet upp. Det var aldeles för långt mellan bajamajorna, och det kostade hela 40 spänn att duscha, helt jävla sjukt. Det var långa avstånd mellan allt, parkering, camping, festivalområde osv.

På söndag bär det av till Hultsfred.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0