Kongh - Shadows of the Shapeless

1.Unholy Water11:32 
2.Essence Asunder15:12 
3.Tänk på döden04:24 
4.Voice of the Below09:37 
5.Shadows of the Shapeless15:53 
Total speltid56:38

Innan jag införskaffade mig den här skivan läste jag en rad intressanta artiklar om bandet och den här skivan. De gav mig relativt skyhöga förhoppningar och att skogen ska vara en vitkig del av musiken är ord som låter bra i mina öron. Tyvärr fick jag nog lite för höga förväntningar på plattan, och jag tycker inte att den är vad andra utger den för att vara. Den är inte dålig, men inte fullt underbar heller.

Delar av det som stör mig är det amerikanska soundet som genomsyrar skivan alltför mycket, och om jag ska vara ärlig så är det nog sången som förstör det lite. Däremot avslutningen på "Essence Asunder" tycker jag är riktigt jävla stark, kanske det bästa på hela skivan.

Jag ska dock ge den fler chanser att trollbinda mig, det kan jag lova, men inspirationen från de småländska skogarna uttrycks inte på ett sätt som jag är nöjd med. Skivan är i mitt tycke okej, men ej dock något mästerverk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0