Fortsättningen på Spotify, den nya husguden.


Dagen efter: Det här med trender och flugor på nätet men även på andra ställen har aldrig fallit mig i smaken. Människors flockbeteende är alltid skrämande. Det senaste som alla pratar/skriver om är Spotify. En musiktjänst som enligt mig är ganska lik last.fm. Skillande är att alla hypar spotify som om det vore någon jävla gud, och folk lägger upp sina toplistor till höger och vänster. Som om att man vill veta vad Lisa 14 år lyssnar på.

Det var för ca 3 veckor sedan jag först läste om spotify, sedan dess har jag stött på namnet överallt. Igår tog jag min ljungfrutur med det, och ja vad ska man säga. Redan innan hade jag en relativt dålig inställning till det, men inte blev det bättre när man saknade hur mycket musik som helst. Eller man kanske är mer sugen på att lyssna på Metallica-covers än originalen... Många album fråna artister som fanns saknades, och det känns lite konstigt när de har 3/4 album från en artist, för det är ju självklart att det man vill lyssna på inte finns.

Programmet är kanske i utvecklingsfas, och många säger att det är hur bra som helst för man kan lyssna gratis. Careface säger jag då, det jag vill lyssna på köper jag, dels för att jag vill äga bra musik. Men även för att visa uppskattning till de artister som förtjänar den.

Kommentarer
Postat av: martin

så jävla sant allt med spotify. skulle också köpa musik om jag hade råd :D. med tjänsten är som glasvegas. helt överhypad.

2009-07-30 @ 14:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0