Raubtier - Det finns bara krig

1. Det Finns Bara Krig
2. Kamphund
3. Achtung Panzer
4. Dieseldöden
5. Doberman
6. Änglar
7. Legoknekt
8. En Starkare Art
9. Hjärteblod
10. Terror
11. Inget Hopp
12. Götterdämmerung


Så är äntligen plattan ute (den har varit ute ett tag, men jag har inte orkat/hunnit skriva tidigare). Efter ett par genomlyssningar kändes det som att de två första låtarna som släpptes på deras myspace, "Kamphund" och "Det finns bara krig", var de två starkaste korten. Efter fler lyssningar blev de två låtarna mer och mer utmanade av de andra på plattan, då de växte mer och mer i mina öron, för att till sist bli en helt klart godkänd skiva som bjuder på en hel del underbara stycken musik.

Hulkoffs stämma och dialekt är väldigt passande, en sann skogshuggare som gärna kombinerar vardagen med motorsågar, atomvinter och napalm. Gästsången på "Hjälteblod" av "Fagge" är riktigt bra, och jag skulle vilja höra mer av honom. Fast å andra sidan ska det inte vara för mycket av de goda, för då tröttnar man, iallafall jag.

Plattan bjuder på 40 minuter mangel. Har du inte hört Raubtier eller köpt plattan är det bara att skämmas och snarast införskaffa den, utan att passera gå.
Raubtier

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0