Funeral mist - Maranatha

1. Sword Of Faith
2. White Stone
3. Jesus Saves
4. A New Light
5. Blessed Curse
6. Living Temples
7. Anathema Maranatha
8. Anti-flesh Nimbus

"If any man love not the Lord Jesus Christ, let him be Anathema Maranatha."
Funeral mist består nu av Arioch, även känd som Mortuus i Marduk eller helt enkelt Daniel Rosten (trummorna sköts dock av någon annan). Med sin speciella och riktigt bra stämma har han, i mitt tycke, gjort de två senaste Mardukplattorna riktigt trevliga (en tredje är på väg!)
Jag har i ärlighetens namn inte lyssnat igenom Funeral mists tidigare material alltför mycket, det var dock med rätt höga förväntningar jag tog mig an den här plattan.

Kritiken på plattan är väldigt kluven, antingen klassas den som ett mästerverk eller ett fiasko. Ofta blir det så när det handlar om black metal i dessa dagar. Ska jag vara ärlig så fattar jag fan inte hur man kan såga plattan så jävla hårt som vissa gör, jävla bm-mongoloids-förståsigpåare.

Visst för att vara en bm-platta är den rätt speciell, tempot kan gå ner riktigt långsamt i en del låtar, det förekommer en del sampling vars källor ej förtäljs och Arioch experimenterar med sin röst, vilken som vanligt är där den ska. Låten "White stone" är helt klart en av favoriterna på plattan. "Anti-flesh nimbus" blir riktigt mäktig med sin körsång och i allmänt är plattan riktigt trevlig att lyssna på. De som dömer ut plattan totalt kan ju låsa in sig med valfri old school-bm och gråta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0