Angående "the Pirate bays" dom

Jag tycker att det inte är helt okej att enbart ladda ner musik och film utan att betala för sig. Däremot tycker jag att det är bra att få kunna lyssna på plattor osv innan man köper dem, då är gratis nedladdning något som är berättigat i min mening.
Förövrigt tycker jag det är skumt att dela ut ett så hårt straff när allt inom rättegången är så diffust som det är. Åklagare osv vet ju knappt vad datorer är jämfört med de åtalade.

När kassettbandet kom såg man det som något som skulle ta död på musikindustrin. Gjorde den det? Nej, tvärtom. Nu är vi på samma ruta igen, och hur agerar musikindustrins talesmän då? Likadant. Lär er, utveckla er, håll käften och gör vad konsumenterna vill. Försök åtminstonde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0