Stridsmenn - Stridsmenn

Låtlista:
1. Nattestid
2. Saar
3. Den Sorte Sti
4. Boldvatn
5. Sortsorg Vinters Skjebne
6. Ondskapen Selv
7. Dod

Norska Stridsmenn, bestående av Arnjeir som även tar hjälp av två gästmusiker, försöker med en här skivan att återvända till den black-metal 90-talets mitt bjöd på.

För mig känns skivan alldeles för långsam för att passa in där. Trummorna bjuder bara på väldigt enkla komp som är allt för snarlika och inte säkrsilt exalterande. Jag antar att Arnjeirs starka sida inte är trummor och det hade vart bättre med någon annan där, som kunde sköta dem. Värt att nämna är dock att sättet han spelar på passar in väldigt bra på "Saar" och "Ondskapen Selv" skivans, i mitt tycke, bästa låtar. Tyvärr håller inte resten av skivan samma klass och det känns som om jag alltför ofta hoppar över en del låtar. Låtarna på skivan har lika tempo, något som gör att allt lätt försvinner i mängden.

Sången har tyvärr lite för mycket effekter pålagda, något som tar bort det personliga i rösten och gör det hela mindre levande.

Skivan i helhet är helt okej, varken mer eller mindre, "Saar"och "Ondskapen Selv"kommer dock att spelas flitigt i mina högtalare en bra tid framöver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0